Tesla Motors to znany producent aut napędzanych energią elektryczną. Firma jest niezwykle innowacyjna i dzięki temu w ich samochodach możemy znaleźć wiele ciekawych i nowoczesnych rozwiązań. Coraz większa ilość spływających zamówień na auta firmy oraz wprowadzanie kolejnych modeli do sprzedaży spowodowało, ze zapotrzebowanie na specjalne akumulatory, które montowane są w samochodach Tesli stało się naprawdę ogromne. Z tego względu firma zdecydowała, że musi zacząć je sama produkować, a nie sprowadzać od innych producentów jak do tej pory. Właśnie dlatego postanowiono zbudować ogromną fabrykę, która umiejscowiona została na pustyni w Nevadzie. Na samym początku wybrano dla niej nazwę – Gigafactory. Wydaje się, że to dobry wybór, gdyż fabryka po ukończeniu będzie jednym z największych budynków na świecie. Jej powierzchnia ma wynieść niemal milion metrów kwadratowych, a pracować ma w niej około dziesięciu tysięcy osób.
Tesla chce rocznie produkować 500 tysięcy samochodów, a nie będzie to możliwe, jeśli nie zacznie samemu wytwarzać również akumulatorów do nich. Fabrykę buduje ponad tysiąc pracowników w trybie trzy zmianowym, siedem dni w tygodniu. Fabryka łącznie z terenem przylegającym będzie zajmować niecałe 540 kilometrów kwadratowych. Choć zajmować ma się produkcją akumulatorów, to sama również potrzebuje energii. Właśnie, dlatego cały jej dach zostanie pokryty panelami słonecznymi, a dodatkowo w jej pobliżu powstaną farmy wiatrowe, które wygenerują część energii potrzebnej do odpowiedniego działania fabryki. Koszt tej inwestycji wynosi aż pięć miliardów dolarów. Można powiedzieć, że cała Ameryka śledzi losy budowy opisywanej fabryki. Jeśli wszystko się uda i zacznie ona regularnie pracować to będzie prawdziwy powód do dumy dla mieszkańców nie tylko Nevady, ale nawet całych Stanów Zjednoczonych. Z całą pewnością Tesla Motors kolejny raz zapisuje się w historii przemysłu. Tym razem nie z powodu swoich produktów, a z powodu budowy odpowiedniego miejsca do wytwarzania części składowych tych produktów. To potrafi tylko Tesla i jej prezes Elon Musk.