Przemysł
najlepsze oferty

Jak wybrać zimowy płyn do spryskiwaczy?

Czysta i przejrzysta szyba samochodu to gwarancja bezpieczeństwa jazdy – ten fakt nie ulega żadnej wątpliwości. Niestety, utrzymanie jej w czystości często jest wielkim wyzwaniem kierujących, szczególnie zaś zimą. Ratunkiem mogą być spryskiwacze, kluczowy jest jednak wybór odpowiedniego płynu.

Najważniejsze cechy zimowego płynu

Skrobaczka do szyb może zostać skutecznie zastąpiona przez zimowy płyn do spryskiwaczy. Tym samym, kluczowa jest jego odporność na mróz. Dlatego też należy bezwzględnie pamiętać o wymianie płynu, gdy tylko temperatura zaczyna spadać poniżej zera stopni. Letni płyn może bowiem zamarzać, a tym samym przyczynić się do uszkodzenia całego układu czyszczącego.

Dobry płyn na zimę zawiera więcej alkoholu niż jego letni odpowiednik (to też sprawia, że skrobaczka do szyb nie jest potrzebna). Warto więc sprawdzić… zapach. Zaraz po użyciu rozchodzi się on bowiem w kabinie, tym samym może być uciążliwy dla pasażerów, lecz także niebezpieczny dla samego kierowcy (za duże natężenie substancji chemicznych może powodować ospałość lub zawroty głowy).

Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Wszelkiego rodzaju produkty pokroju płynów do spryskiwaczy, podobnie jak i kosmetyki samochodowe, mają za zadanie ułatwiać, nie zaś utrudniać korzystanie z samochodu. Przed zakupem płynu warto więc zwrócić uwagę na:
– temperaturę krystalizacji płynu – jedna z kluczowych informacji, w naszym klimacie najodpowiedniejszy będzie płyn z oznaczeniem od -20 do -30 stopni,
– skład chemiczny – powinny znaleźć się w nim: woda, alkohol, gliceryna, środek powierzchniowoczynny, a także biocyd, który zabezpieczy przed korozją,
– certyfikaty – najczęściej będzie to znak bezpieczeństwa nadany przez ITS.

Kiedy nalać zimowy płyn do spryskiwaczy?

Najlepiej zadbać o to już jesienią – należy systematycznie uzupełniać zbiornik płynem zimowym. Połączenie płynu letniego i tego, który stosowany jest zimą, nie przyniesie żadnych niepokojących skutków. Jeśli jednak w zbiornikach pozostaje tylko płyn letni, warto go odessać na przykład przy pomocy pompki do benzyny.